Získání certifikátu
Podrobné video jak stáhnout certifikát
Před zasláním první EET transakce si musí podnikatel vyzvednout na Finančním úřadě podpisový certifikát, kterým se bude podepisovat jeho EET pokladna.
Přečtěte si jak jeho získání probíhá, pokud se rozhodnete jej zařizovat osobně.
1. NEŽ SE VYDÁTE NA FINANČNÍ ÚŘAD
Zjistěte si úřední hodiny na webu finanční správy zde:
http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/organy-financni-spravy/uzemni-pracoviste/vyhledavani-up
Připravte si občanský průkaz, a pokud vyzvedáváte za firmu které nejste jednatel, tak i zplnomocnění.
2. VYZVEDNUTÍ OBÁLKY S PŘÍSTUPOVÝMI ÚDAJI
Obálka s přístupovými údaji slouží k tomu, aby jste si na internetovém portálu Daňové správy mohli sami vytvořit a stáhnout EET certifikát.
Vydání probíhá tak, že je vaše IČO spárováné s číslem vydané obálky.
3. VYTVOŘENÍ EET CERTIFIKÁTU
Zhruba za 24 hodin se můžete jít přihlásit na stránce Daňového portálu: www.etrzby.cz
Následující kroky povedou k vytvoření a stažení EET certifikátu, který můžete zpřístupnit prodejci vaší EET pokladny:
vyplňte své autentizační údaje z obálky – Název uživatele a heslo (heslo i jméno přepisujte přesně, tzn. velká a malá písmena), zatrhněte okénko, že Nejste robot a klikněte na “Přihlásit”
Po přihlášení si můžete ověřit nebo změnit údaje o sobě, po kliknutí na odkaz Informace o poplatníkovi
klikněte na Evidence provozoven, a založte do systému všechny své provozovny – jednu, nebo když jich máte víc, tak více.
klikněte na odkaz Certifikáty (viz obrázek) a pak na Nový certifikát
dál na odkaz Vytvořit žádost v prohlížeči
Stránka vás vyzve k zadání HESLA: toto heslo bude nové heslo, chránící váš nový certifikát a zároveň to které nám spolu s certifikátem zašlete.
Klikněte na Odeslat žádost
Pak klikněte na Vytvořit exportní soubor a znovu zadejte heslo k certifikátu
můžete kliknout na Stáhnout exportní soubor, který si následně uložíte do svého počítače.